26 Kasım 2013 Salı

Hindistan Cevizi Sütü

Bugünlerde hayatıma yepyeni bir ürün girdi. Vegan olmanın en eğlenceli yanlarından biri de bu. Ne yazık ki genel olarak insanlar hayvansal süt kullanırken, ne mutlu ki ben ve benim gibi düşünen ve veganlığı tercih eden kişiler tek bir ürüne bağlı kalmadan bir dolu seçenekle tanışıyor ve kullanıyor :) 
Vegan beslenme sanılanın aksine tek bir çeşide bağlı olmak değil, aksine insanların genelde tüketmediği bir çok besinle tanışmak,tatmaktır. 
Lafı uzatmadan bu besleyici ve yaratıcı ürüne gelecek olursam..
Kutuyu açtığımda lıkır lıkır içebileceğim bir sıvı ile karşılaşacağımı sanıyordum ama öyle olmadı. Nasıl mı oldu? Çok daha güzel oldu :) Kutuyu açmadan önce iyice çalkalayınız uyarısına uyarak kutuyu açtım ama kremamsı bir görüntü ile karşılaştım. İyice çalkalayamadığımı düşünerek küçük bir tahta kaşıkla iyice karıştırdım. İçinde hafif pütürlükler olan, bembeyaz, mis gibi kokan, krema kıvamından biraz daha sulu bir şeyle karşılaştım. Hemen ufak bir kaşıkla sade tadına baktım. Çok bir şey ifade etmeyen tatlandırılmamış, tuzlandırılmamış bir tadı vardı. Evet madem ben bu sütü olduğu gibi haliyle lıkır lıkır içemeyeceksem yaratıcılığımı konuşturacak ve yepyeni lezzetler hazırlayacaktım. Öyle de oldu... Bakın bu 400 ml'lik kutu ile günlerce neler yaptım :) 

200 ml hindistan cevizi sütü, 1 çay bardağından biraz az su, 1/2 çay kaşığı tarçın, 1/2 çay kaşığı keçi boynuzu tozu, 1 tatlı kaşığı agave ile sürahili blender'da sıvı, lezzetli bir içecek hazırladım.  



1 adet elmayı rendeleyip yapışmaz bir tavada 1-2 dak. kadar çevirdikten sonra 3 çorba kaşığı hindistan cevizi sütü ekledim ve yine 2 dak. kadar  karıştırarak pişirdim. Pişen elmalı karışımı bir kaseye boşaltarak arada bir karıştırarak hafif soğuttum. İçine 1 çay kaşığı tarçın, 1 çay kaşığı keçiboynuzu tozu, 2 adet parçalanmış ceviz ekledim. En son üzerine hindistan cevizi serperek afiyetle yedim. 


Kabuğu soyulmuş 1 adet elmayı iri parçalara ayırarak blenderın surahisine koydum, üzerine kutuda kalan son hindistan cevizi sütümü boşalttım, 1/2 çay kaşığı tarçın,1 çay kaşığı pekmez ve sadece blenderın bıçaklarının rahatça dönmesine yardımcı olması niyetiyle çok çok az su ekledim. Boza kıvamındaki lezzetli smoothie'm hazırdı. 


Sizler zevkinize ve elinizin altında olan malzemelere göre farklı tatlar yaratabilir, yine kullanacağınız tarçın,keçiboynuzu tozu... gibi malzemelerin oranlarında zevkinize göre değişiklikler yaparak sizin için en mükemmeli yakalayabilirsiniz.
Kutunun üzerinde, ürünün ekstra şeker içermediğinden dolayı tüm yemek, çorba ve tatlılarınız da kullanabileceğimizi belirtmişler. Ben her ne kadar da hindistan cevizi sütünü tuzlu bir yemekte hayal edemesem de bir gün bunu dener ve beğenirsem muhakkak paylaşırım. 
Bu ürünü hiç çalkalamadan üstte kalan krema kıvamındaki haliyle, keklerin kolayca kremalı pastaya dönüşebileceğini düşünüyorum. Yine bunu da denersem paylaşırım.
Bu ürünü evimin yakınındaki markette bulup aldım. Zannediyorum ki büyük marketlerde siz de rahatlıkla bulabilirsiniz. Hindistan cevizi sütünüzü organik tercih ederseniz vegandükkan 'dan temin edebilirsiniz.




1 yorum:

  1. Hindistan Cevizi Sütü ile krema yapabilirsin ve oat flaxler ile muhtesem bir tat oluyor. Denemeni tavsiye ederim.

    YanıtlaSil